مظلومیت خمینی کبیر در آغاز دهه چهارم انقلاب

مطمئنا بعد از اکران فیلم فرزند صبح در جشنواره فیلم فجر نقد هایی پیرامون آن خوانده اید.وخواهید شنید وخواند.اما آنچه من می خواهم به آن بپردازم.نقد فرزند صبح نیست بلکه چند نکته ای است درباره خود بهروز افخمی .چون من این فیلم را هنوز ندیده ام ونمی توان در باره آن قضاوت درستی کرد.هرچند فیلم به روایت اکثریت منتقدان یا بهتر بگویم هرکس آنرا دیده اثری ضعیف وسطحی است.که باتوجیهات افخمی نمی توان قاطعانه سخن گفت ونظری داد.اما مسئله من شخصیت بهروز افخمی است.اودرجلسه مطبوعاتی بعد ازاکران بالحنی طلبکارانه خبرنگاری را مخاطب خود قرار داد{اگرتهیه کننده ای پیدا شود که برای تفکر من ده میلیارد خرج کند شما مشکلی دارید؟}این دقیقا حرف افخمی است.و این سخن را فقط افراد خودسر وبی مسئولیت میزنند!خودخواهی محض در این سخن نمود دارد. 

امانکته دوم سخن بسیارعجیب شرف الدین است که در برنامه هفت با اشاره به طولانی شدن غیر عادی پروژه گفته شد:بعد ازنیمی ازفیلم برداری کار آقای افخمی گفت باید دو سال پروژه را بخوابانیم تا کودک هفت ساله نه ساله شود.شرف الدین با ذکر خاطره ای می گویدایشان به سرمایه گذار فیلم اعلام میکند اورا فریب داده واز واژه کلکاستفاده میکند.به هر شکل با این دوجمله میتوان به حقیقت شخصیت افخمی پی برد مردی بی مسئولیت وفریبکار. 

حال باید از مسئولین پرسید با کدام معیار بیت المال را دراختیار این افراد قرار میدهند که به گواه خودشان کلک میزنندواصلا بودجه کشور برایشان اهمیت ندارد حلال وحرام این مال را هم نمیدانند؟!! 

مردی که چهار سال حضوردر مجلس شورای اسلامی در دوره ششم  را درکارنامه اش دارد و با مشکلات بودجه حداقل آشناست.البته از  مردی که در دوران نمایندگی اش یکبار نطق پیش از دستور او حتی نمایندگان عشق امریکا را هم به واکنش وا میدارد زیاد بعید نیست. تا به چنین اعمالی دست بزند.(پسرم به من میگوید پدر اقامت آمریکا بگیر.از او میپرسم چرا.میگوید چون همه اصول آنجاست).این سخن مجلسی را به واکنش برانگیخت که در دوره چهار ساله اش خدمات زیادی به آمریکا کرده بود. 

کاش یکبار دیگر بیاندیشیم که کارهای  بزرگ را نباید به آدمهای کوچک سپرد سوژه ای بااین اهمیت که می خواهد اساس نظام جمهوری اسلامی را به دنیا معرفی کند.چرا باید در دست یک کلک باشد که دوست دارد با پول ملت تجربه کند.؟وطلبکار هم باشد! 

با همه این تفاسیر وگفته ها من افخمی را مقصر نمی دانم حتی تهیه کننده ساده لوح نیز بی تقصیر است.مقصر اصلی موسسه نشر آثار امام خمینی است.البته بعید نیست چنین اثری عامدانه تولید شده باشد.شما کافی است به حدود یکسال پیش برگردیددر اوج فتنه ۸۸ همین موسسه به سیما معترض بود که چرا سخنان امام را پخش میکند!!!مگر امام چه میگفت؟؟؟ 

موسسه ای که باید بزرگترین نگهبان آثار امام باشد خود در تحریف سخنان وگفتار امام گوی سبقت را ازهمه ربوده است.موسسه ای که میخواهد امامی را به نسل آینده معرفی کند که مورد علاقه خودش است نه امام استکبار ستیز.بت شکن.امامی که کمر ستم را میشکند ودر مقابل همه فاسدین جهان می ایستد.استبداد را خرد میکند وهمه قدرتهای شرق وغرب را به سخره میگیرد. 

اما مقصر دوم این واقعه تلخ بچه حزب اللهی های سینمای ما هستند.غفلت غفلت غفلت... 

اگر آنها وسط میدان باشند که نیاز نیست افخمی بیاید واینگونه همه را دور بزند. گند بزند....بزند 

وبعد هم گناهش را گردن تهیه کننده نگون بخت بیندازد. 

همین امروز هم دیر است برای جبران.                                                                          آمریکا برای یک سرباز وظیفه اش (نجات سرباز رایان) را میسازد وما برای مهمترین شخصیت چند قرن اخیر کار را میدهیم به کسی که فیلم تبلیغاتی یکی از سران فتنه را تولید میکند.وهیچ دلی در گرو امام ندارد. دیر است برای نجات سینمای انقلابی اما هنوز وقت داریم باید یا علی گفت و برای امام ده ها فیلم ساخت.ودر این راه کسی باید به میدان بیاید که عاشق امام باشد.دل در گرو او داشته باشد ودر یک کلام مطیع امر امام باشد.