حقوق بشر المپیکی

امروزعکس روی جلد روزنامه کیهان کافی بود تابرای مدت زمانی اعصاب هرآدمی رو به هم بریزه همینجوری داغون بودم که یادم افتاد قهرمانهای کشتی فرنگی قراره روی تشک برن وبرامون باز درالمپیک افتخار افرینی کنن.ته دلم خوشحال بودم که باپیروزی کشتی گیرهای فرنگی یه کم ازشوک صبحی بیرون میام اما..... 

هنوز زمان زیادی ازخوشی بردهای فرنگی کارا نگذشته بودکه ناداوری باز گریبان یک ایرانی رو گرفت وحسابی زد توی ذوق ما بعد یادم افتاد اینکه میگن حق خوری یعنی بی عدالتی درحق یک انسان.انسان هم همون بشره.وجمع این دوتا میشه حقوق بشره بعد هی سیر کردم ورفتم جلو دیدم هنوز یه هفته نشده که حق مسلم بوکسورما علی مظاهری روخوردن یه آب هم روش.بعد دیدم داوربوکس آلمانی بودوبرنده کشتی امروزفرانسوی.یعنی همون اعضای ۵+۱خودمون.باخودم حساب کردم اینها که تو ورزش حق بشررو مثل آب خوردن بالا میکشن.چطورتوی دنیای سیاست که پر ازمنفعت وسوده اینکارونکنن؟؟؟ 

بعدبه خودم گفتم توی میانمارسرمسلمونو میبرن خونه شون رو اتیش میزنن و احدی نمیگه حقوق بشر!!همیجور توی سوریه علنا نیرو میفرستن وخون شیعه رو میریزن!!وبعد توی ایران یه عده سینه چاکی میکنن برای حقوق بشر امریکایی!!؟؟ نمیدونم برای شیرین عبادی کودک سه ساله درسوریه یا مسلمان میانمار بشر نیستندمردم بحرین بشر نیستند.حتما نه حتما نه!!!! 

نه استکبارباماکینه ای عمیق دارد انها وقتی مارو ادم میدونن که حرف اونا رو بزنیم اگه اینکارو بکنیم هم جایزه صلح نوبل میدن هم اسکار.شاید توی المپیک هم کمتر حق مارو بخورن!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدحسین یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ق.ظ

سلام
جانا سخن از زیان ما میگویی
منم وقتی تصاویر میانمار را از اینترنت دیدم بسیار شوکه شدم.یک نسل کشی تمام عیار بود. ولی در همه جا سکوت و بی تفاوتی حاکم است . حتی در ایران خود ما با روشن شدن آتش المپیک دیگه پوشش خبری آتش میانمار کمکم روبه خاموشی گذاشت.دیگه در بحث های روزمره ما المپیک- گرانی- گرم بودن هوا در ماه رمضان حرف غالب گشته است.این بی تفاوتی ما خود جای بسی تعجب و تاسف دارد.این بار باید یک سوزن به خود هم بزنیم.چرا این جنایات در چشم و گوش ما عادی می شود؟این یک زنگ خطر بزرگ است !
شاید این نکته قابل تامل باشد که تمام کشور های اسلامی جزء مرزهای امت اسلامی محسوب میشوندو ما جزئی از این امتیم.(بنی آدم اعضای ...)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد